Welverdiend op vakantie – zo krijg jij het meeste vakantie voor je geld

De eerste sneeuw landde reeds op Belgische bodem, wat betekent dat niet alleen de winter maar ook het seizoen van de vroegboekkortingen aangebroken is. Tijdens de herfstvakantie zag Sunweb al een toename van 50% in het aantal boekingen en waren veel bestemmingen zelfs uitverkocht. Toch is deze periode het uitgelezen moment om te genieten van de beste vakantiedeals. De keuze is niet alleen veel groter, wie zoekt kan ook gratis upgrades en kinderkortingen terugvinden. Sunweb biedt zo niet alleen kortingen die oplopen tot €400 maar maakt het ook voor gezinnen aantrekkelijk om vroeg te boeken. Zo verblijft het eerste kind volledig gratis, exclusief de vlucht.

Ben jij toch nog op zoek naar extra mogelijkheden om te besparen? Sunweb deelt hieronder enkele waardevolle tips om het meeste uit jouw vakantie te halen.

Tip 1: Kies de juiste bestemming
Wist je dat je voor een dosis winterzon en vitamine D echt niet naar de andere kant van de wereld hoeft te vliegen? Bestemmingen als Lanzarote en Gran Canaria liggen op slechts vijf uur vliegen van Amsterdam en bieden nog steeds heerlijke temperaturen, zelfs in december.

Liever nog warmer met echte zomerse temperaturen en gegarandeerd zon? Egypte is the place to be. Dankzij langdurig warme weersomstandigheden en relatief lagere kosten. Op zoek naar een actieve vakantie, voor jou of je reisgezelschap, in El Gouna kan je helemaal los. Denk aan: kitesurfen, snorkelen, crossfit, yoga, hardlopen en golfen.

Tip 2: Kijk goed naar de prijzen op je bestemming en voorkom verrassingen
Voordat je jouw vakantiebestemming kiest, is het verstandig om de prijzen ter plaatse in overweging te nemen. Sunweb houdt regelmatig bij wat je gemiddeld kwijt bent aan eten, drankjes, en zelfs strandbedjes op verschillende vakantiebestemmingen. Het huren van een strandbedje lijkt misschien onschuldig, maar kan je budget aanzienlijk laten krimpen. Uit de Sunweb Sunbed Index blijkt bijvoorbeeld dat je aan de Franse Rivièra gemiddeld 20 euro per dag per ligbed betaalt, terwijl je in Turkije slechts 2 euro kwijt bent. In Egypte zijn veel resorts all-in en is jouw strandbedje aan het zwembad of strand dat ook.

Tip 3: Filter op prijs en kies de vakantie die past bij jouw budget
Zowel Sunweb als Eliza was here hebben een handige tool genaamd de "prijsindicator" of "prijsschuiver" op hun websites. Hiermee kun je je budget instellen zonder een specifieke bestemming te kiezen. Zo kom je soms verrassende bestemmingen tegen waar je in eerste instantie misschien niet aan had gedacht, maar die absoluut de moeite waard zijn om te ontdekken. Deze tool is beschikbaar voor diverse soorten vakanties, waaronder zon- en skivakanties. Bij Eliza was here zit zelfs een huurauto met all-in verzekering dan in begrepen en bij je wintersportvakantie is altijd je skipas onderdeel van de prijs.

Tip 4: Pak die korting, boek vroeg of ben flexibel
Er zijn altijd wel promoties en vroegboekkortingen te vinden. De beste kortingen op pakketreizen vind je meestal aan het begin van het jaar (januari/februari) en in de herfst (september/oktober). Wil je dus een geweldige deal vinden die vriendelijk is voor je portemonnee, boek dan op tijd. Mooi meegenomen: de keuze is veel groter en soms geniet je ook van een gratis upgrade en kinderkorting. En momenteel heeft Sunweb zelfs een extra vroege vroegboekkorting en kun je tijdelijk een vroegboekkorting tot €400 krijgen. Op de website komen de komende tijd nog meer mooie acties.

Tip 5: Wees flexibel en go with the flow
Toch op zoek naar een last minute? Dan is flexibiliteit het sleutelwoord. Ben niet te kieskeurig in je vertrekdatum, bestemming, luchthaven, duur van je vakantie en accommodatietype dan heb je aanzienlijk meer kans op het vinden van die welverdiende vakantie binnen jouw budget!