Sunweb Group viert herstart vakantieseizoen met nieuwe campagne

Rotterdam, 18 juni 2020 - Na maanden van onzekerheid viert touroperator Sunweb Group * de herstart van het vakantieseizoen met een nieuwe campagne. Zaterdag 20 juni - het begin van de zomer - wordt door de reisorganisatie omgedoopt tot International Day of Holidays.

Positieve boodschap voor de reiziger

Vrijdag 19 juni start Sunweb Group weer met vliegvakanties, één dag voordat officieel de zomer begint. Een mooi moment om te vieren dat reizigers weer op vakantie mogen, dacht de reisorganisatie. Hugo van Drie, Head of Sunweb Sun NL, licht de campagne toe: “Met International Day of Holidays willen we iedereen die houdt van reizen een positieve boodschap sturen. Als reisorganisatie vinden we het belangrijk om te laten zien dat we iedereen verwelkomen op de mooiste locaties.” De campagne is met SPARK, de interne Sunweb Group Agency, opgezet. “We zien de campagne als een nieuw begin en kijken uit naar een mooie zomer. Niet alleen voor Nederlanders, maar voor reizigers over de hele wereld.”

Co-creatieve campagne

Met de hashtag #jointhecelebration worden liefhebbers van de zomer opgeroepen om die dag mee te vieren. Hiervoor is een speciale actiepagina en een social toolkit ontwikkeld. Op Spotify zijn diverse playlists te beluisteren met nummers van reizigers die vakantieherinneringen oproepen en op International Day of Holidays zelf wordt er een muzikale verrassing onthuld via de social kanalen van Sunweb Group.

Initiatief breed gedragen

Sunweb Group roept naast hun reizigers ook de reisbranche op deze dag samen met hen te vieren door het gebruiken van de hashtag #jointhecelebration. Het initiatief wordt breed gedragen door meerdere vakantiepartners van Sunweb Group evenals verkeersbureaus uit verschillende landen. Gran Canaria, Griekenland, Portugal, Tunesië en Tenerife doen al mee met het initiatief.

*Onder Sunweb Group vallen in Nederland de merken Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo.

Over Sunweb Group

Sunweb Group is een van de grootste reisorganisaties in Europa met een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Het bedrijf is de drijvende kracht achter verschillende merken die actief zijn in zeven internationale markten: Nederland, Denemarken, Zweden, België, Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. Sunweb is het bekendste merk van de groep.

Sunweb is een volwaardige online speler voor pakketreizen naar zon- en wintersportbestemmingen. Sunweb Group heeft ongeveer 500 mensen in dienst en stuurt meer dan 400 reisleiders en area managers naar verschillende vakantiebestemmingen om haar klanten te ondersteunen. Sunweb Group heeft een pan-Europese identiteit met touroperator-activiteiten in Zürich (hoofdkantoor), Rotterdam (back-office), Girona (software- en webontwikkeling) en diverse vestigingen in Europa. De combinatie van een gecentraliseerde organisatie, unieke self-contracted content en een sterk online businessmodel heeft geresulteerd in meer dan een miljoen tevreden klanten voor Sunweb Group per jaar. Sunweb Group is in februari 2019 overgenomen door Triton Fund V.

Pers contact Sunweb Group: