Sunweb Group hervat vliegvakanties naar Griekenland en Spanje vanaf vandaag

Rotterdam, 1 juli 2020 – Vanaf vandaag vertrekken de eerste reizigers van Sunweb Group* weer naar zonnige bestemmingen in Griekenland en Spanje. Voor de reisorganisatie staat de veiligheid en het vakantieplezier van reizigers voorop. Alleen vakanties die aan een lange checklist voldoen gaan door.

Griekse eilanden en Spaanse badplaatsen

Nadat vorige week de vakanties naar Portugal zijn opgestart, kunnen reizigers sinds vandaag ook weer met Sunweb Group op vakantie naar Griekenland en Spanje. Vandaag vliegen de eerste reizigers naar de Griekse eilanden Kreta en Zakynthos en de Spaanse bestemmingen Malaga, Gran Canaria, Ibiza en Mallorca. Later deze week volgen meer bestemmingen.

Grondige voorbereiding

Hugo van Drie, Head of Sunweb Sun NL, vertelt: “Er gaat enorm veel voorbereiding aan vooraf voor we een bestemming weer kunnen opstarten. Een speciaal team werkt een checklist af waar we heel grondig beoordelen of alle Health & Safety protocollen zijn nageleefd en ook of er voldoende faciliteiten open zijn om te zorgen voor een vakantiebeleving. Daarnaast inventariseren we welke coronamaatregelen gelden op de vakantielocaties zodat we hier reizigers goed over kunnen informeren. Bij extreme maatregelen zoals een verplichte quarantaine of een verplichte test bij alle reizigers kiezen wij ervoor om de reis niet door te laten gaan.”

Het verkrijgen van de juiste informatie is vaak een puzzel voor de reisorganisatie. Om die reden worden reizigers vaak pas vrij kort voor vertrek geïnformeerd of de vakantie definitief doorgaat. “Het is enorm vervelend dat reizigers zo lang in onzekerheid zitten, maar nauwkeurigheid is van groot belang. Zodra we onze reizigers informeren dat de vakantie doorgaat, dan heeft de reiziger de garantie dat alle seinen op dat moment op groen staan. Dan pas vragen we de klant ook pas de restbetaling te doen”, vertelt Van Drie.

Veiligheidschecks en richtlijnen bij accommodaties

Om de veiligheid en gezondheid van reizigers en medewerkers te waarborgen, is Sunweb Group recent een samenwerking gestart met Intertek Cristal. Door onder andere veiligheidschecks te laten uitvoeren en richtlijnen op te stellen, kan Sunweb Group haar reizigers volledig veilige vakanties aanbieden. Er wordt hiervoor samengewerkt met accommodaties, maar ook met luchtvaartmaatschappijen, transferbedrijven, excursiebedrijven, huurauto’s en busmaatschappijen.

Reizigers naar Griekenland en Spanje dienen zich uiteraard te houden aan de lokale coronamaatregelen, zoals het houden van afstand en het dragen van een mondkapje in openbare ruimtes. Hierover worden reizigers vooraf geïnformeerd via e-mail, in de app en via de lokale reisleiding die hiervoor speciale trainingen heeft gevolgd.

Verzekerd van repatriëring

Reizigers hoeven zich geen zorgen te maken dat ze op hun vakantiebestemming vast komen te zitten, mocht de situatie in het land veranderen. “Dat is het voordeel bij het boeken van een pakketreis. Mocht de situatie veranderen, kunnen wij garanderen dat we de reiziger repatriëren en die weer veilig thuiskomt”, aldus Van Drie.

Meer informatie over de veiligheidsmaatregelen van Sunweb Group vind je op deze pagina. Het aanbod naar Griekenland en Spanje is hier te vinden.

*Onder Sunweb Group vallen in Nederland de merken Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo.

Sunweb reisleiding op bestemming

Over Sunweb Group

Sunweb Group is een van de grootste reisorganisaties in Europa met een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Het bedrijf is de drijvende kracht achter verschillende merken die actief zijn in zeven internationale markten: Nederland, Denemarken, Zweden, België, Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. Sunweb is het bekendste merk van de groep.

Sunweb is een volwaardige online speler voor pakketreizen naar zon- en wintersportbestemmingen. Sunweb Group heeft ongeveer 500 mensen in dienst en stuurt meer dan 400 reisleiders en area managers naar verschillende vakantiebestemmingen om haar klanten te ondersteunen. Sunweb Group heeft een pan-Europese identiteit met touroperator-activiteiten in Zürich (hoofdkantoor), Rotterdam (back-office), Girona (software- en webontwikkeling) en diverse vestigingen in Europa. De combinatie van een gecentraliseerde organisatie, unieke self-contracted content en een sterk online businessmodel heeft geresulteerd in meer dan een miljoen tevreden klanten voor Sunweb Group per jaar. Sunweb Group is in februari 2019 overgenomen door Triton Fund V.

Pers contact Sunweb Group: