Sunweb en European Sleeper gaan samen een duurzamer reisaanbod creëren

Rotterdam, 13 juni 2022 - Om duurzaam en ontspannen reizen met de trein voor een breed publiek aantrekkelijker te maken, zetten Sunweb Group en European Sleeper vol in op de introductie van rechtstreekse nachttreinen naar populaire wintersport- en zonbestemmingen. De ambitie is om komende winter al te starten met de eerste treinen naar de Franse Alpen. De volgende stap is een nachttrein die vakantiegangers in het zomerseizoen zonder overstap naar de Zuid-Franse stranden brengt.

De komende periode gaan de nieuwe samenwerkingspartners de reisproducten verder uitwerken. Juist de nachttrein biedt veel voordelen voor de klanten van Sunweb Group. De reis is duurzaam en veilig. En bovendien een belevenis op zichzelf. Omdat je onderweg slaapt, is de langere reistijd geen probleem. Je komt uitgeslapen op je bestemming aan en de vakantie kan meteen van start. Voor de wintersportvakantie betekent dat bijvoorbeeld dat je bijna acht volle dagen kan skiën. We bieden veel opstapstations in Nederland en België aan en je kan uitstappen dichtbij de resorts.

Sunweb Group heeft de ambitie uitgesproken het reisaanbod serieus te gaan verduurzamen. Begin dit jaar gaf CEO van Sunweb Group, Mattijs ten Brink, al aan meer alternatieven voor het vervoer per vliegtuig en met de auto aan te gaan bieden. Inmiddels kunnen er al treinvakanties naar Zuid-Italië worden geboekt via dochteronderneming Eliza was here. De volgende stap is het aanbieden van hele treinen naar verschillende bestemmingen in Frankrijk en Italië, zodat de ecologische voetafdruk verder kan worden verkleind. Sunweb Group wilt hiermee vakanties met de trein toegankelijk maken voor een veel groter publiek.

European Sleeper is een nieuwe Nederlands-Belgische spoorwegmaatschappij speciaal voor nachttreinen. De plannen van Sunweb Group passen perfect bij de ambities van European Sleeper om een netwerk van nachttreinen vanuit Nederland en België op te bouwen. Behalve de reeds geplande nachttrein van Brussel en Amsterdam naar Berlijn en Praag, wordt een nieuwe nachttrein naar Frankrijk nu heel concreet ingevuld. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, gaat European Sleeper ook investeren in nieuwe slaaprijtuigen. Eind juni kunnen grote en kleine particuliere investeerders daaraan meedoen, door nieuwe aandelen European Sleeper aan te schaffen.

Sunweb & European Sleeper nighttrain.jpg
86d46eda-76d4-4538-890d-de85356deb0f-2.jpg