Kate Ryan lanceert nieuwe cover ‘Holiday’ voor Sunweb Group

Rotterdam, 20 juni 2020 – De Vlaamse Kate Ryan, bekend van hits als Désenchantée en Ella Elle L'a, lanceert vandaag een moderne cover van Madonna’s zomerklassieker Holiday. De zomerse plaat is opgenomen in samenwerking met reisorganisatie Sunweb Group, die viert dat reizigers weer op vakantie kunnen en 20 juni omdoopt tot International Day of Holidays.

Streamen via o.a. Spotify en Apple Music

Het nieuwe nummer Holiday is vanaf vandaag via onder andere SpotifyApple MusiciTunesSoundcloud en YouTube Music te beluisteren. De productie van het nummer is in samenwerking met platenmaatschappij Spinnin’ Records.

“We need a holiday!”

Over de lancering van de cover zegt Kate Ryan: “Al sinds ik kind was, ben ik fan van Madonna. Een versie maken van één van haar nummers was dus een bijzondere uitdaging! Mijn platenfirma Spinnin’ Records bracht me in contact met de juiste producers en al snel hadden we een versie waarvan ik dacht: ja, dit is écht hoe ik het wil.”

“Gelukkig zijn we zover om het hele nummer te delen, met Sunweb Group’s International Day of Holidays als het perfecte moment. De tekst kan momenteel niet toepasselijker zijn. We hebben allemaal nood aan een break. Zonder regels, in alle vrijheid en vol plezier. We need a holiday!”, vertelt Kate.

Over de samenwerking met Kate Ryan zegt Hugo van Drie, Head of Sunweb Sun NL: “Het nummer van Kate past perfect bij de positieve boodschap die we op deze International Day of Holidays uitdragen. We zien de campagne als een nieuw begin en kijken uit naar een zomer vol vakantieplezier. Niet alleen voor Nederlanders, maar voor reizigers over de hele wereld.

Over International Day of Holidays

Met de hashtag #jointhecelebration worden zomerliefhebbers opgeroepen om de dag mee te vieren. Hiervoor is een speciale actiepagina en een  social toolkit ontwikkeld. Op Spotify zijn zomerse playlists te beluisteren met nummers van reizigers die vakantieherinneringen oproepen. Sunweb Group roept naast hun reizigers ook de reisbranche op deze dag samen met hen te vieren door het gebruiken van de hashtag #jointhecelebration.

Klik op deze link om de lyric video te bekijken.

Wil je Kate Ryan live met haar nummer ‘Holiday’ zien? Vanavond om 20:00 is er een livestream met DJ Licious op de Facebook-pagina van Sunweb.

------------------------

Over Sunweb Group

Sunweb Group is een van de grootste reisorganisaties in Europa met een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Het bedrijf is de drijvende kracht achter verschillende merken die actief zijn in zeven internationale markten: Nederland, Denemarken, Zweden, België, Groot-Brittannië, Duitsland en Frankrijk. Sunweb is het bekendste merk van de groep.

Onder Sunweb Group vallen in Nederland de merken Sunweb, Eliza was here, Primavera en Gogo.

Sunweb is een volwaardige online speler voor pakketreizen naar zon- en wintersportbestemmingen. Sunweb Group heeft ongeveer 500 mensen in dienst en stuurt meer dan 400 reisleiders en area managers naar verschillende vakantiebestemmingen om haar klanten te ondersteunen. Sunweb Group heeft een pan-Europese identiteit met touroperator-activiteiten in Zürich (hoofdkantoor), Rotterdam (back-office), Girona (software- en webontwikkeling) en diverse vestigingen in Europa. De combinatie van een gecentraliseerde organisatie, unieke self-contracted content en een sterk online businessmodel heeft geresulteerd in meer dan een miljoen tevreden klanten voor Sunweb Group per jaar. Sunweb Group is in februari 2019 overgenomen door Triton Fund V.

Pers contact Sunweb Group: