Eliza was here zet volgende stap in merkpositionering en breidt aanbod uit

Rotterdam, 7 november 2022Eliza was here toont vandaag een opgefriste merkidentiteit én breidt het reisaanbod uit met unieke exclusieve accommodaties om zo haar merkpropositie te versterken. De reisorganisatie staat bekend om het aanbieden van unieke vakanties weg van de massa en het opgefriste merk, dat onder andere bestaat uit nieuwe branding, een geur en een geluid, sluiten hier naadloos op aan.

“Het concept sluit aan bij onze strategische visie als toonaangevende digitale vakantie expert en speelt in op de wensen van de vakantieganger van nu. We willen de vraag naar bijzondere vakanties genereren en een inspirator zijn. Eliza laat je zien waarvan je niet wist dat je ernaar op zoek bent. Een inspirerende merkpositionering én ervaring zijn hierin belangrijk”, aldus Tim van den Bergh, Director Eliza was here

Merk prikkelt letterlijk de zintuigen
Om meer zintuigen te prikkelen met de nieuwe merkidentiteit breidt Eliza was here haar branding uit met een eigen geur en geluid. Zo werkte Eliza was here samen met Tambr om haar eigen sonische branding te creëren: een heel eigen geluid op basis van algoritme en AI, om te zorgen voor herkenbare muziek en dat je meteen in vakantiesfeer brengt.

Daarnaast ontwikkelde de reisorganisatie in samenwerking met iScent een eigen Eliza vakantiegeur, gebaseerd op natuurlijke elementen van de bestemmingen. Geur roept emoties op en is voor veel mensen gekoppeld aan een herinnering. De Eliza-geur zal te ruiken zijn in 200 accommodaties en wordt aangeboden aan klanten aan het eind van hun vakantie, zodat zij ook thuis kunnen terugdenken aan hun vakantie met Eliza was here.

Persoonlijk, vertrouwd en vriendelijk
Het nieuwe logo heeft een frisse visuele stijl en de handgeschreven tekst voegt voor een persoonlijke touch, alsof Eliza persoonlijk zelf een aanbeveling doet. De asterisk (*) is een herkenbaar element dat steeds terugkomt en staat voor ‘hier meer’, als een verwijzing naar de unieke bestemmingen en herinneringen waarbij Eliza je helpt.

Dezelfde persoonlijke, handgeschreven stijl komt terug in de nieuwe typografie. Het oorspronkelijk roze-blauwe kleurenpalet maakt plaats voor sterke merkkleuren (roze) gecombineerd met zachte, natuurlijke kleuren (beige, geel en lichtblauw) inclusief verschillende iconen om een link te leggen naar de vakantiebestemming.

Ambitieus
De vernieuwde merkpositionering moet de groei van het bedrijf versnellen en ondersteunen door Eliza was here te positioneren als toonaangevende digitale vakantie-expert.

“Het is onze ambitie om Eliza was here uit te breiden naar nieuwe markten en een breder publiek aan te spreken. Om dit te realiseren is een sterk en duidelijk digitaal merk nodig met consistente en uniforme aanwezigheid op alle kanalen”, aldus Van den Bergh.

Portfolio uitgebreid met meer unieke adresjes
Eliza was here, onderdeel van de Sunweb Group, werd in 2001 voor het eerst gelanceerd in Nederland en groeide snel uit tot de go-to vakantieaanbieder voor unieke bestemmingen voor klanten uit de Benelux, Denemarken en sinds dit jaar ook het Verenigd Koninkrijk.

Naast bestemmingen ver weg van de massa, heeft Eliza was here haar selectieve productportfolio uitgebreid met unieke boetiekaccommodaties die op loopafstand zijn van een dorpje, aan de rand van een stad liggen en meer premium verblijven. Onder de nieuwe, verborgen plekjes vind je onder andere het prachtige Diamond Stone Suites en Avdou Collection Suites op Kreta. Liefhebbers van Karpathos verblijven nu ook exclusief in ElliAnna Luxury Villas en op Rhodos voegt Eliza was here het knusse Hotel Kouros toe.

Aan het Spaanse portfolio zijn La Bobadilla in Andalusië en agroturismo Es Pas in Formentera toegevoegd. Tot slot kunnen vakantiegangers aan de Costa de Lisboa nu ook terecht bij nieuwe parel Hotel Immerso, genesteld in een groene vallei en volledig in harmonie met de omgeving.

De bovenstaande accommodaties zijn per direct te boeken op Eliza was here. De vernieuwde merkidentiteit van Eliza was here wordt geleidelijk uitgerold in Nederland, Vlaanderen, Denemarken en Verenigd Koninkrijk via eigen kanalen zoals de website en app, maar ook via Out of Home-, display- en televisiereclame.

Eliza was here is vernieuwd.jpg
95be1a4f-600e-46ea-b1e9-648d32acbbd2-4-scaled.jpg