Eliza was here opent internationaal bloggershuis op Cyprus

"Waarom geen groot huis met bloggers? Vanuit allerlei landen. Eliza, jij kent zoveel mensen, toch ook best veel bloggers?" Het is heel eenvoudig om zoiets te regelen. Je boekt een paar vluchten, huurauto en een huis, en regelt dat een paar bloggers er naartoe vliegen. De praktijk is anders. Wanneer je op effectieve, slimme wijze (micro-)influencer marketing wilt bedrijven, zal er een duidelijke DNA match tussen de influencers en het merk moeten zijn. Daarnaast moet je sterk geloven in wat je doet. Met dat uitgangspunt opent reisorganisatie Eliza was here haar eerste, internationale bloggershuis op Cyprus.

Vanaf de eerste dag van het bestaan, weet men de reisorganisatie te vinden door een tip van een vriend, collega of familielid. Door de jaren heen is dat alleen maar gegroeid. Uit onderzoek onder eigen klanten blijkt dat iets meer dan 35% Eliza was here kent via een tip van een bekende. Ook laat de reisorganisatie weten dat zij 35% repeaters heeft, gemeten over een periode van 2 jaar. Je kunt stellen dat Eliza was here in staat is haar merkbelofte in te vullen en fans weet te creëren, die als ambassadeur optreden naar hun inner circle. Dit kun je ‘vrij’ vertalen naar organische influencer marketing. Dit wetende, heeft Eliza was here er ditmaal voor gekozen het commerciële domein te betreden, door influencer marketing proactief te benaderen en benutten.

Om die reden opent Eliza was here een Internationaal bloggershuis. 15 bloggers uit Nederland, België en Denemarken zijn uitgenodigd door Eliza om in de periode 5 – 13 mei Cyprus aan te doen, waar zij het bijzondere van een reis met Eliza was here zullen ervaren. Bloggers die onder andere participeren zijn: Claartje Schröder (Foodness, NL), Niel van Herck (Tjoolaard, BE) en Mie Kristine Quist (Wewonder,  DK)

Oog voor aandacht en details

• Eliza zal voorafgaand, tijdens en na het event persoonlijk communiceren met de influencers via een eigen email adres, een eigen telefoonnummer en het schrijven van persoonlijk geschreven kaartjes en brieven. Eliza leert de bloggers écht kennen: denk aan haar / zijn favoriete drankje in de koelkast, haar / zijn favoriete muziek bij aankomst én haar / zijn must have tijdens de vakantie.
  • Op voorhand zal het profiel van iedere influencer bestudeerd worden, zodat Eliza relevante tips op individueel niveau kan geven om de vakantie bijzonder en authentiek te maken.
  • Het verblijf is landelijk, waardoor iedere influencer zich waant tussen de lokalen, en veelal als local.
  • Eliza laat de influencers meenemen door haar lokale Cypriotische vrienden naar activiteiten die ze zelf ook heeft ondernomen. Op die manier zullen de influencers het échte Cyprus zien, zoals Eliza het ook graag ziet.
  • Eliza zal zorgen voor de beste tips om de lokale keuken te proeven, waaronder het gezamenlijk koken bij vrienden thuis.
  • Iedere blogger zal een eigen huurauto ter beschikking krijgen, om net zoals bij een vakantie met Eliza was here, zelf het eiland te ontdekken.

Geen bereik kopen
"We leggen influencers geen restricties op en vragen hen niet om een verplicht aantal blogs, posts, hashtags et cetera", aldus Yuri Deutekom, Directeur Eliza was here. De visie van Eliza was here is dat wanneer een ervaring van iemand goed is, de aandacht vanzelf komt. "Wij zijn zelfverzekerd en zijn overtuigd van onze belofte: altijd een authentieke en bijzondere ervaring ". De reisorganisatie gaat ervan uit dat de influencers uit enthousiasme én inhoudelijkheid hun ervaring zullen delen met hun volgers. De content die hieruit voortvloeit is, naar de mening van Eliza was here, een stuk relevanter dan wanneer je het bereik koopt of door allerlei verplichtingen mee te geven. Indien een influencer besluit niets te schrijven of te delen, dan is de ervaring die wij geboden hebben simpelweg niet goed genoeg geweest. "Dat is het risico dat wij durven te nemen."

Van influencer naar ambassadeur
"Vanzelfsprekend zullen wij een schatting maken van wie en hoeveel mensen je bereikt aan de hand van visits, views en andere indicatoren. Maar hoe dat verhaal binnenkomt, wordt gepercipieerd en of het je aankoopbeslissing voor een vakantie verandert, is voor ons lastig te meten. Wij geloven in het effect. We vergelijken influencer marketing dan ook met mond-tot-mond reclame, in onze ogen de sterkste manier van promotie. Kijk, iemand die op een feestje zegt dat hij een fantastische reis heeft beleefd met Eliza was here is goud waard. Het is namelijk een ambassadeur van je merk geworden. Diegene die onder het genot van een biertje of wijntje het verhaal aanhoren, raken enthousiast. Dat komt doordat je deze informatie sneller tot je neemt van iemand die dezelfde waarden heeft. Mens eigen is dat je altijd op zoek gaat naar gemeenschappelijke waarden. Veelal zijn dat de mensen die we ‘geloven’. Die klant die op dat verjaardagsfeestje zijn ongedwongen (en niet gevraagde) betoog heeft gehouden is je ambassadeur geworden. En dat is precies onze visie op influencer marketing. Wij hebben als doel om van onze influencers ambassadeurs te maken. De mensen die hun ervaring willen delen. De volgers zijn diegenen die aan de statafel stonden en het verhaal aanhoorden over die fantastische vakantie. De volgende dag zullen zij toch nieuwsgierig zijn geworden naar Eliza was here."

NOOT VOOR DE REDACTIE (niet voor publicatie):

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sophie van der Zee / tel. 010 – 27 00 820 of sophie@elizawashere.nl.

Reisorganisatie Eliza was here brengt je naar unieke plekjes van het Middellandse Zeegebied. Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf. Dat is een belangrijk uitgangspunt bij het selecteren van de authentieke accommodaties in het aanbod van Eliza was here. Centraal staan kleinschaligheid en genieten. Geen hordes toeristen, maar onontdekte plekjes. En dan kun je zomaar in een schitterende natuurstenen villa belanden met je eigen zwembad in de tuin. ’s Avonds bereid je op de barbecue de verse vis, die je die ochtend in de haven hebt opgehaald. Of je logeert in een eeuwenoud landgoed, dat volledig gerenoveerd de mooiste suites met alle modern comfort biedt.  Met de huurauto, die bij een vliegvakantie altijd in de prijs is inbegrepen, verken je gemakkelijk op eigen houtje de omgeving.