Eén op de vijf reizigers pakt koffer niet uit als ze op vakantie zijn

Eliza was here komt met unieke uitpakservice voor klanten die de Griekse zon opzoeken

Rotterdam, 12 mei 2023 – Heb jij ook nooit zin om je koffers uit te pakken als je aankomt op je vakantiebestemming? Dan ben je niet de enige. Uit onderzoek* van Eliza was here blijkt dat 62 procent van de reizigers het uitpakken van hun koffer zien als een rotklus. 19 procent zegt zelfs dat ze tijdens hun vakantie hun koffer helemaal niet uitpakken. Speciaal voor deze mensen komt Eliza was here met een unieke dienst: de uitpakservice.

Vakantiegangers die deze zomer met Eliza was here naar de zonnige stranden van Rhodos en Kreta gaan, kunnen gebruik maken van de service, een pilot waar de vakantieaanbieder mee start om de mogelijke stress bij hun gasten rond het uitpakken van de bagage, weg te nemen.

De pilot start na een onderzoek van Eliza was here in het Verenigd Koninkrijk, waaruit dus blijkt dat veel mensen opzien tegen het uitpakken van hun koffer op vakantie. Meer dan twee op de vijf vakantiegangers (42%) zeggen dat het hen chagrijnig, gefrustreerd en/of angstig maakt.

Veel vakantiegangers (47%) stellen het uitpakken van hun koffer dan ook het liefst uit. Gemiddeld wachten vakantiegangers 3 uur en 43 minuten voordat ze hun spullen uitpakken

Om vakantiegangers te helpen hun vakantie positief te beginnen, gaat Eliza was here de uitpakservice testen in drie accommodaties in Griekenland: White Village op Rhodos, Hotel Kouros op Rhodos en Avdou Collection Suites op Kreta. De uitpakservice is beschikbaar voor iedereen die tot en met 5 juni 2023* een vakantie boekt bij Eliza was here.

Martine Langerak van Eliza was here zegt: "Onze gasten kunnen meestal niet wachten om hun vakantie te beginnen zodra ze op hun bestemming aankomen. Daarom zijn we trots om deze unieke service aan te kunnen bieden, zodat onze gasten meteen na aankomst kunnen gaan genieten van hun welverdiende vakantie.

Voor degenen die geen gebruik kunnen maken van de uitpakservice, geeft Eliza was here in samenwerking met de bekroonde professionele organisator, Lucy Mansey, vier tips voor het in- en uitpakken van je koffer:

1. Maak een checklist
    Maak een checklist van alles dat je meeneemt. Door alles af te vinken terwijl je inpakt, zorg je ervoor dat je niet alleen niets vergeet bij vertrek, maar ook dat je niets vergeet mee terug naar huis te nemen
  2. Pak direct uit zodra je aankomt
    Reserveer het eerste half uurtje na aankomst om alles uit te pakken wat je nodig hebt. Dit helpt om je meer te ontspannen, maar zo zie je ook beter wat je allemaal hebt meegenomen en is de kans groter dat je dat ene strandjurkje ook daadwerkelijk gaat dragen.
  3. Benut de ruimte optimaal
    Wees slim met de beschikbare ruimte. Stop items zoals zwemkleding en ondergoed in andere accessoires zoals tassen en zelfs hoeden.
  4. Rol je kleding op
    Door je kleding op te rollen, creëer je meer ruimte in je koffer. Daarnaast zorgt het ervoor dat je kleding veel minder kreukt. Win-win dus!

*Het onderzoek is uitgevoerd door Research Without Barriers tussen 14 april 2023 en 17 april 2023. De steekproef bestond uit 2.004 volwassenen in het Verenigd Koninkrijk.

Voorwaarden voor de uitpakservice

• De uitpakservice is beschikbaar voor iedereen die tot en met 05/06/2023 een vakantie boekt bij Eliza was here, waarbij de vakantie plaatsvindt op één van de volgende bestemmingen:
    - White Village op Rhodos - tussen 15/05/2023 en 11/06/2023
    - Avdou Collection Suites op Kreta - tussen 15/05/2023 en 11/06/2023
    - Hotel Kouros op Rhodos - tussen 15/06/2023 en 15/07/2023
  • Wanneer een vakantie naar bovenstaande locaties binnen de aangegeven tijdspanne wordt geboekt, ontvangen gasten een e-mail waarin ze de kans krijgen om deel te nemen aan de uitpakproef.
  • Gasten moeten een verklaring ondertekenen om te bevestigen dat ze akkoord gaan met het uitpakken van hun bagage.
  • Eliza was here behoudt zich het recht voor om de service op elk moment te annuleren en alle gasten die zich hebben aangemeld ontvangen hierover bericht.