Animo wintersportvakanties seizoen ’21/’22 in de lift

Rotterdam, 5 maart 2021 – Dat Nederlanders hunkeren naar vakantie is geen verrassing, maar dat het storm loopt qua wintersportboekingen voor seizoen ’21/’22 is opvallend. Of het door de langdurige lockdown komt of door het weekje sneeuwpret in februari is onduidelijk, maar het aantal boekingen voor het volgende winterseizoen zit nú al op het niveau waar Sunweb normaal gesproken eind april op zit. Met name in de Kerst- en Krokusvakanties is er een duidelijke piek te zien. De top 3 bestemmingen tot nu toe liggen in Oostenrijk: Gerlos, Flachau en Mayrhofen.

Nieuwe boekingen
Niet alleen klanten met een voucher kiezen ervoor om alvast hun skivakantie vast te leggen. Christian Tiefengraber, Director Ski bij Sunweb Group, vertelt: “Ruim 55 procent van de huidige boekingen zijn nieuwe klanten. Dat laat zien dat Nederlanders vertrouwen hebben om hun wintersport alvast te boeken. Ook hanteren wij meerdere laagdrempelige garanties, zoals de geldteruggarantie en omboekgarantie, waardoor wintersporters zorgeloos hun vakantie kunnen boeken.”

Tiefengraber vervolgt: “Onze afdeling groepsreizen heeft het ook eerder dan gewoonlijk druk met aanvragen van bedrijven voor vakanties met 20 personen of meer. We zagen deze trend al aankomen, dus waren we hier goed op voorbereid. Het grootste deel van de bestemmingen stond al online. Wintersporters zijn erop gebrand om de gemiste ski- en snowboardtrips in te halen.”

Anton Anton Anton
Het is nu nog moeilijk voor te stellen, maar als de maatregelen het toelaten suizen sneeuwfanaten volgend seizoen weer de piste af. Die frisse buitenlucht is gezond voor lichaam én geest. Wintersport is überhaupt coronavriendelijk vanwege de afstand tot elkaar op de piste en de bubbel waarin zo’n vakantie plaatsvindt. Wie weet kan er zelfs een voorzichtig pilsje gedronken worden met een foute après-ski-hit op de achtergrond. Sunweb peilde afgelopen week via social media onder liefhebbers welke kroegknallers ze het meest gemist hebben. Meer dan 250 inzendingen heeft Sunweb ontvangen!

Dit is de Top 10: