Sunweb Sletter Falske Billeder

København, 20. december 2021: Sunweb vil være den første rejseorganisation i Europa, der stopper med at bruge iscenesatte fotos og videoer i sine reklamer. Slut med meningsløse billeder af perfekte strande med opstillede familier, der smiler euforisk på kanten af en infinity pool. I stedet vil Sunweb give folk friheden til selv at forestille deres egen drømmeferie via en kampagne i TV, Radio, print og social medier.

Mattijs ten Brink, CEO af Sunweb Group, udtalte følgende: ”En ferie er så meget mere end sol, hav og sne. Det der betyder alverden for én person, kan let være et ’pænt nej tak’ for den næste. Vi giver bogstaveligt talt vores gæster plads til personlig fortolkning, fordi din drømmeferie er så meget smukkere end enhver reklame.”

”Hold op med at efterabe de andre”

Det er efterhånden blevet stereotypen at rejseorganisationer bruger de samme slags billeder i deres reklamer, hvilket ofte betyder, at forbrugerne har svært ved at skelne kampagnerne fra hinanden. Ten Brink forklarede: ”Denne kampagne opnår et radikalt gennembrud ved ikke at følge strømmen, men i stedet at give folk mulighed for at forestille deres egen drømmeferie. Luk dine øjne, og tænk på hvad der gør en ferie perfekt for lige netop dig. Det er her, at vi aktiverer den ægte følelse af ferie.”

At dele den genkendelige, uperfekte version med Danmark

Selv vores bedste og mest elskede feriefotos og videoer passer sjældent ind i de klichéagtige billeder, som de fleste rejseorganisationer foretrækker. Ten Brink fortæller: ”De smukkeste ferieminder bliver ofte skabt med alt for lidt lys eller uden en genkendelig destination. Men vores billeder fremkalder strakt et særligt minde om den pågældende ferie. Vi vil dele disse ægte, ufuldkomne og alligevel så betydningsfulde billeder med Danmark. Vi har allerede modtaget utroligt mange smukke ferieminder fra vores gæster. Disse sande historier formidler en ægte følelse af ferie og viser, hvor unik en ferie, som du selv skaber, kan være.”

Sunwebs ”smukkere end reklame” kampagne starter den 20. december.