Over 110.000 danskere har rejst med Sunweb

Nye tal fra rejsebranchen viser, at rejsebureauet Sunweb har sendt over 110.000 danskere afsted på ferie i Q2 og Q3 i 2022. I Q3 betød det en stigning på 180% sammenlignet med samme periode sidste år. Sunwebs danske Country Manager, Martin Smidstrup, fremhæver rejselysten efter corona som en af årsagerne til væksten, men er samtidig stolt af udviklingen, der gør Sunweb til et af de største rejsebureauer i det seneste halvår.

Det har på mange måder været en udfordrende sommer at være rejsearrangør. Ikke blot har de europæiske lufthavne været haft problemer med håndtering af bagage og sikkerhedstjek i genåbningen efter corona, men også SAS-strejken var en stor forhindring for mange danskeres rejseplaner.

På trods af dette kan rejsebureauet Sunweb berette om helt nye rejsetal fra anden og tredje kvartal af 2022, hvor selskabet har sendt over 110.000 danskere afsted på ferie. Kigger vi på Q3, er der sket en stigning på 180 % i antallet af passagerer sammenlignet med samme periode sidste år. Martin Smidstrup, Country Manager i Danmark for Sunweb, er stolt over udviklingen for virksomheden, hvor han fremhæver fleksibilitet i svære tider.

”De sidste par år har været udfordrende for os og hele branchen. Men vores fleksibilitet, hvor vi hverken ejer fly eller hoteller selv, har været en klar fordel, for vi har hurtigere kunne omstille os til nye virkeligheder og behov for danskerne, som jo virkelig har fået rejselysten tilbage efter en tid med corona og nedlukning.”, siger Martin Smidstrup og fortsætter:

”Vi skal være stolte af den udvikling, vi har haft i Danmark, hvor vi det sidste halve år er et af de største rejsebureauer herhjemme. Sunweb er fortsat ikke det mest kendte rejsebureau herhjemme, men vi kan hver eneste dag se og mærke den positive udvikling, hvor vi udover at sende flere afsted på ferie også anerkendes for at levere rejser af høj kvalitet til gode priser”.