Danske charterturister har genvundet tiltroen til at rejse sydpå

København, 8. juli 2021 - Den digitale rejseekspert Sunweb sælger pakkerejser på et niveau, som fuldt ud kan måle sig med 2019. Tiltroen til at tage til udlandet er genetableret og favoritdestinationen er lige nu Grækenland.

Der har hersket stor usikkerhed om, hvorvidt danskerne igen havde lyst til at rejse på ferie i udlandet, da corona-pandemien var på sit højeste. Men dette forhold har heldigvis ændret sig og der er nu genetableret en tiltro til, at det er trygt og sikkert at pakke kufferten og lægge passet i lommen. Sunweb har siden midten af juni måned slået rekorder uge efter uge i henvendelser og bookinger på rejser til sydens sol.

Martin Faber Smidstrup, Sales & Service Manager, Sunweb, udtaler:
Vi har oplevet en markant ændring i bookingflowet og det er tydeligt, at vores gæster igen har stor lyst til at tage sydpå. Vi er meget taknemmelige for, at vores gæster har haft lidt ekstra tålmodighed, for ventetiden på et telefonopkald eller svartiden på en mail eller Facebook har været lidt længere end normalt. Det har skyldtes, at gæsterne har haft flere spørgsmål end de plejer for eksempel; Hvordan udfyldes en indrejseformular? Hvad gør jeg, hvis mit testsvar ikke når at komme inden afrejse? Kan jeg få mine penge retur hvis rejsen aflyses? Vi har hele tiden været proaktive og har informeret gæsterne på forhånd om alle forhold under deres rejse fra første til sidste minut”.

Sunweb har historisk set været stærke på Tyrkiet som destination, men det er nu Grækenland, som er øverst som Sunwebs favorit-rejsemål. ”Den lunefulde Covid-19 pandemi har gjort rejser til Tyrkiet svær. Grækenland har så meget at byde på og derfor er det nu blevet den destination, hvor flest af vores gæster i år skal nyde kolde drinks, masser af sol og sjove timer ved poolen”, supplerer Martin Faber Smidstrup.

Et klik fra ”ro i sindet”
Alt imens flyene i vinter stod stille, så har Sunweb anvendt rejse-pausen på at udvikle videre på deres eksisterende online-platforme. Som Sunweb-rejsende kan man derfor med få klik på Sunwebs app nu tilvælge oplevelser på destinationerne, kontakte guiderne og få lægehjælp døgnet rundt via ”The Holiday Doctor”. ”Servicerne på vores app betyder, at gæsterne hurtigt kan få ro i sindet, hvis de har spørgsmål til rejsen helt generelt eller hvis en uventet situation uheldigvis skulle melde sig. Vores kundeteam er også helt opdateret på, at alle vores destinationers lokale sundhedssituation er under kontrol og om der er forhold, som kan påvirke den enkelte rejseoplevelse. Vores gæster udviser heldigvis stor fleksibilitet og accepterer, at nogle hoteller har særlige restriktioner og at f.eks. all inclusive konceptet kan være ændret”, uddyber Martin Faber Smidstrup.

Sunweb tilbyder kun destinationer, der overholder kriterierne for covid-19-smitte og hvis nogle forhold skulle ændre sig tilbyder Sunweb altid, at man får pengene retur indenfor 14 dage. ”Vi ser frem til at sende mange danskere afsted denne sommer og håber, at alle vores gæster vil nyde deres længe ventede og velfortjente ferie”, afslutter Martin Faber Smidstrup.

For yderligere oplysninger eller interview kontakt venligst:

Sunweb
Martin Faber Smidstrup